Gyömbér, a benjikutya

Nyírni vagy nem nyírni

2015. június 15. 10:00 - Konika

A hosszú szőrű kutyáknál mindig felmerül ez a kérdés. És én például nem azért tanakodtam rajta, hogy hogy lehetne divatosabb, menőbb a kutyám, esetleg milyen fazon állna neki jól, hanem pusztán azért, mert féltem, hogy nagyon melege lesz a nyári hónapokban. Próbáltam utána kérdezni, utána olvasni a témának, de ebben sem találtam egyetértést, mint oly sok minden másban… Volt, aki szerint mindenképpen nyíratni kell, hiszen a hőségben nem érzi majd jól magát a kutyus ekkora bundával, továbbá a toklász és a kullancs is jobban kezelhető a pici szőrrel. Mások szerint pont hogy a nagy szőre ad neki hőszigetelést, pont attól tudná átvészelni a meleget, a toklász és a kullancs pedig nehezebben talál utat a vastag bundában, észrevesszük, még mielőtt befúrná magát a kutyusba…

Na és akkor kinek higgyünk?

Úgy voltam vele, hogy sokat biztos nem ártunk, próbáljuk ki a nyírást, a szőre visszanő.

Kozmetikában másodszor voltunk, első alkalommal egy egészségügyi rendbetételre mentünk, a füléből és a tappancsából vágattuk le a felesleges szőrt. Ehhez képest most egy komoly beavatkozásra érkeztünk. Nem tudom, hogy ki hogyan csinálja, én tapasztalatlan vagyok kutyakozmetika terén, így oda mentem, amit a legjobb szívvel ajánlottak a környéken: a Les Anges Kutyakozmetikába. Egy pincehelyiségben van az üzlet, amelynek meg van az a nagyon nagy előnye, hogy tökéletes hűvös klímája volt ebben a tikkasztó hőségben. A kozmetikus lány, Viki, már első pillantásra nagyon szimpatikus volt, így amikor azt mondta, hogy nyugodtan ott hagyhatom a kutyát, akkor én nyugodtan ott is hagytam. 2 óra múlva mentem érte, és hát egy új kutyát kaptam vissza! :)

Magamban rettegtem, hogy hogy fog kinézni, féltem, hogy nagyon sovány lesz, hogy már nem is lesz aranyos, nem állítanak majd meg az utcán, hogy ki ez a gyönyörű kutyus, stb. De olyan cukipofa lett, és olyan örömmel ugrott a nyakamba, amikor megérkeztem, hogy elöntött engem is a boldogság. Egyszerűen sütött róla, hogy mennyire jól érzi magát, haza felé is végigugrálta az utat, mit neki a 30 fokos kánikula.

Állítólag nagyon jól viselte a beavatkozást, és igazi „jófejként” asszisztált a munkához! Hogy a kutyakozmetikust idézzem: ha nem lenne ilyen kutya, ki kellene találni! A kis idióta mindenkit elvarázsol! A lenti videót Viki készítette, amikor a szőr nagy része már lekerült Gyömbérről.


Persze azon túl, hogy két birkányi gyapjútól megszabadultunk, most is volt fül, szem és tappancs ápolás is. Biztos, hogy jövünk máskor is!

Én pedig hatalmas megkönnyebbüléssel, és új szerelemmel a szívemben, büszkén sétáltam vele haza. Hogy így is csinos lett, mi sem bizonyítja jobban, hogy haza felé azon a kemény 5 perces úton is hárman álltak meg megsimogatni Gyömbért, hogy milyen aranyos!

Ezek után zavar, ha bárki kineveti, vagy kritizálja az új külsejét? Hát NEM! :)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gyomberakutya.blog.hu/api/trackback/id/tr37528442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

labirintus1 2015.06.15. 22:53:04

Nagyon szép kutya. Olyan elegáns. Simán elhinném, hogy fajtatiszta. :-)

Konika 2015.06.16. 10:29:39

@labirintus1: Köszönjük! Pedig igazi kis torzonborz volt kiskorában. :) A mama közepes méretű, talán valamiféle vizslakeverék lehet, a papát nem láttuk, de állítólag pulikeverék. Az alomban volt rövid és hosszú szőrű kiskutya is. :)

labirintus1 2015.06.16. 12:51:17

Hát ezen a vizslán meglepődtem. Az arca nekem egyáltalán nem tűnik vizslásnak. Én inkább valami drótszőrű tacskósat látok benne, de lehet hogy csak a színei miatt. Viszont a szőre meg a képek alapján inkább tűnik puhának.

Akármilyen ősei voltak is Gyömbérnek, szerintem nagyon szépre sikerült. :-)
süti beállítások módosítása