Gyömbér, a benjikutya

A növekedés a meglepetés

2015. június 09. 10:59 - Konika

avagy mekkora lesz Gyömbér?

1-mobil.jpg

 

A kutya mérete nem egy elhanyagolható kérdés, amikor úgy döntünk, hogy új családtagot keresünk. Különösképpen igaz ez akkor, ha lakásba keressük az ebet. Persze tudom én, a nagytestű kutyák általában lustábbak, és kevesebb vizet zavarnak, mint a folyton rohangáló szobacirkálók, de azért a lakás méretéhez is igazodni kell. Én imádom a nagytestű kutyákat, viszont pici a lakásunk. Mini kutyát viszont nem akartam, mert én gyerekkoromban nagy kutyák között éltem, nekem a minik még nem igazi kutyák (elnézést minden aprókutyás gazditól, ők is imádni valóak, tudom, csak nem hozzám valók). Így született az a döntés, hogy közepes testű kutyát keresünk. Ebben a kategóriában én nagyon vágytam volna egy tibeti terrierre, de itthon nem egy elterjedt fajta, nagyon kevesen foglalkoznak a tenyésztésükkel, én pedig azt az árat nem tudom megfizetni.

Észrevettem azonban, hogy vannak keverék kutyusok, akik hasonlítanak a tibetiekre, és egyébként is azt gondolom, hogy jó érzés megmenteni egy kutyust, és otthont adni neki. Innentől kezdve a menhelyek, és különböző facebook csoportok oldalán olyan kölyökkutyákat kerestem, akik láthatóan kicsit bozontos szőrzettel rendelkeznek, és várhatóan közepesre nőnek. A közepes alatt én a kb. 12-22 kg-os kutyákat értem, ilyesmit képzeltem el a lakásunkba.

Amikor Gyömbérre ráakadtunk, örültünk, mert kicsi/közepesként volt hirdetve, eléggé szőrös is volt, az anyukája 15 kg, az apukája pedig állítólag még kisebb. Ennek ellenére, már akkor aggódtam egy kicsit, amikor elhoztuk, 2 hónaposan. Nagynak találtam a korához képest, 4,5 kg volt. Kicsit el is bizonytalanodtam, de a természete annyira jónak tűnt, nyugodt volt, hogy végül nem hagytuk ott.

Az izgulás a mai napig megvan, de ezt persze mások is gerjesztik. Amikor bárki odajön hozzánk az utcán, kb. ez a beszélgetés szokott lezajlani:

- Jaj de aranyos! Milyen fajta?

- Nem tudjuk, keverék!

- Nagyon szép! Mekkora lesz?

- Nem tudjuk….reméljük, közepes!

- Mennyi idős?

- …. hónapos (2-3-4-5)

- Úristen! Akkor nagyon nagy lesz!!!!

Mindenki ezzel riogat minket! Mert hát akkora tappancsa van!!! És még ilyen fiatal!!!! Az ilyen megjegyzések miatt párszor ráparáztam a kérdésre, de összességében most már elmondhatom, megnyugodtam: egyrészt eleve nem törpe kutyát akartam. Másrészt még keverék kutyákra is vannak tippelgetős módszerek, hogy talán a 4 hónapos kori súlyát fogja megduplázni, ami kb. 10 kg volt, tehát a 20 kg még belefér az eredeti elképzeléseimbe. Egyébként pedig: Gyömbért így is úgy is imádjuk. Ha nagyra nő, a szeretetünk is egyre nagyobb lesz.

A súlygyarapodásunk eddig így néz ki:

8 hetesen: 4,5 kg

10 hetesen: 6,1 kg

12 hetesen: 7,8 kg

14 hetesen: 9,1 kg

17 hetesen: 11 kg

20 hetesen (5 hónaposan): 13,5 Kg

A nyári hőség miatt viszont a bundától lassan megválunk, lehet, hogy az súlyvesztést is jelent majd. Megírom majd azt is, mint ahogy 1 éves koráig folyamatosan mérjük majd.

1-kollazsok.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyomberakutya.blog.hu/api/trackback/id/tr707526890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása